"Believe nothing, no matter where you read it or who has said it, not even if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."

Ampun tuanku, sembah patek harap diampun...Patek ingin menyampaikan siapakah PENGKHIANAT sabenar kepada ketuanan Sultan di negara ini...malah dikalangan tuanku pun ada yang bersekongkol dengan mereka kerana di beri habuan yang lumayan...Patek patek yang marhaen dinegara ini masih tetap setia dengan tuanku walau pun difitnah dengan pelbagai tuduhan..ampun tuanku beribu ampun, sembah patek harap diampun..

Sunday, January 10, 2010

Isu Gereja di bakar ..... Mula asal kenapa?


 Islam berlepas diri dari tindakan yang seperti ini. Al-Quran sendiri menyatakan bahawa tujuan peperangan yang berlaku dalam ajaran Islam ialah untuk membela keadilan buat manusiawi, yang antara kebaikannya menyelamatkan tempat-tempat ibadah. Ini seperti firman Allah:

(maksudnya) “Dan kalaulah Allah tidak mendorong setengah manusia menentang pencerobohan setengahnya yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja (kaum Nasrani), dan tempat-tempat sembahyang (kaum Yahudi), dan juga masjid-masjid (orang Islam) yang sentiasa disebut nama Allah banyak-banyak padanya dan sesungguhnya Allah akan menolong sesiapa yang menolong agamaNya; sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha Kuasa. (Surah al-Baqarah, ayat 2).

Sehingga hari ini terdapat 4 Gereja di Lembah Klang telah dibakar. Angkara siapa itu hanya Allah dan mereka yang melakukannya sahaja yang mengetahuinya. Persoalan yang timbul disini siapakah yang mengapi-api sehingga isu penggunaan nama Allah ini telah menjadi begitu sensetif.

Siapa yang menyiar dan mengangkat isu ini menjadi gamat tak tentu hala. Tak sabar-sabar mengadakan demotrasi. Kononnya mereka lah orang Islam yang perihatin terhadap agama ini. Mereka mendabid dada kononnya mereka sayangkan Allah lebih dari diri mereka dan anak bini mereka, sedangkan hukum-hukum Allah merekalah orang yang pertama menentangnya. Apa kah mereka ini faham agama atau sebaliknya.

Mari kita sama-sama baca tulisan Dr. Asri Zainalabidin bekas Mufti Perlis dan TGN Aziz berhubung dengan perkara ini.

Dari blog Drmaza disini....Serangan ke atas Gereja

Dari Malaysiakin oleh TGNA...Perbuatan bakar gereja berdosa

Bagi saya orang yang harus dipertanggungjawab adalah mereka yang cuba menjadi juara untuk kepentingan Politik sempit dan disisi Allah mereka adalah hamba yang lebih buruk dan neraka adalah tempat juara-juara ini ditempatkan....Amin.

Dari Blog Rakyat 1Malaysia.


No comments:

Post a Comment

Jika Anda terlepas.....ada ulang tayang disini????

Lagi disini

Tambah satu lagi........lepas ni...lu fikir la beb....

RPK Speaks His Mind - Altantuya Statutory Declaration