"Believe nothing, no matter where you read it or who has said it, not even if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."

Ampun tuanku, sembah patek harap diampun...Patek ingin menyampaikan siapakah PENGKHIANAT sabenar kepada ketuanan Sultan di negara ini...malah dikalangan tuanku pun ada yang bersekongkol dengan mereka kerana di beri habuan yang lumayan...Patek patek yang marhaen dinegara ini masih tetap setia dengan tuanku walau pun difitnah dengan pelbagai tuduhan..ampun tuanku beribu ampun, sembah patek harap diampun..

Sunday, September 27, 2009

PM lancar Parti Makkal Sakti 10 Oktober

Detikdaily


PETALING JAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak dijadual melancarkan Parti Makkal Sakti Malaysia - parti terbaru kaum India negara ini, 10 Oktober ini.

Parti itu diumumkan penubuhannya Mei lalu.

Setiausaha Agung parti, Kannan Ramasamy berkata, Perdana Menteri telah menerima jemputan untuk melancarkan parti itu.

"Kami gembira beliau menerima jemputan kami dan ia permulaan yang baik untuk mempunyai Perdana Menteri melancarkan parti kami," kata Kannan.

Ia akan dilancarkan pada pukul 10 pagi di Taman Pameran Pertanian Malaysia, Serdang.

Parti Makkal Sakti Malaysia ditubuhkan oleh bekas pemimpin pertubuhan Hindraf yang telah diharamkan tahun lalu.

Bekas penyelaras kebangsaan Hindraf, R.S. Thanenthiran merupakan Presidennya.

From INTIfAdA

Mantan PM Dr. Mahathir menyokong penubuhan Makkal Sakhti kerana menganggap parti ini akan menambah sokongan kaum India kepada BN kerana MIC tidak lagi mampu menangani kepercayaan kaum india kepada BN lebih-lebih lagi Samy Vellu berdegil tetap gila jawatannya walaupun telah disaran banyak kali oleh Dr. Mahathir.

Mantan PM berkata deminkian ketika ditanya semasa Rumah Terbuka Aidilfitri di rumahnya Seri Kembangan.

Ketika ramai pemimpin UMNO bersetuju Makkal Sakhti ditubuhkan namun apakah yang ada disebalik penubuhan parti tersebut.

Adakah penubuhan parti baru ini ikhlas?

Saya beranggapan tidak kerana parti ini ditubuhkan untuk mengambil peluang keadaan parti MIC yang haru-biru. Pada masa yang sama mencari cencaru makan petang untuk melobi agar pemimpinnya dicalonkan pada PRU 13 (pasti mengugut BN pada pilihanraya akan datang seperti parti PPP dahulu).

Parti ini ingin menunjukkan kepada rakyat bahawa ia sebuah parti yang sah sedangkan sebelum ini pertubuhan Hindraf diharamkan oleh kerajaan dan kerajaan melakukan kesilapan.

Adakah Makkal Sakhti parti kasta dan perkauman?

ya, kerana dasar parti ini kepada agama (hindu) ingin mencontohi PAS. Mereka ingin menggunakan agama sebagai perjuangan mereka kerana kaum India memang fanatik terhadap agama mereka. Agama Hindu pula pada prinsipnya mempunyai kasta-kasta tertentu.

Ahli-ahlinya hanya terdiri daripada kaum India dan beragama Hindu jelas menunjukkan perkauman.

Oleh itu, parti ini lebih berjuang untuk agama dan kaumnya saja.

Mengapa mereka menggunakan makkal Sahkti?

Nama tersebut memang popular semasa PRU 12 dan digunakan oleh Anwar dan pemimpin pembangkang yang lain. Mereka berharap nama itu akan memberi tuah dan memang terpahat dalam kepala kaum India.

Mengapa parti ini dijangka memilih untuk bergabung dengan BN?

Sememangnya kaum India (Minoriti ) kepada kebiasaanya akan menyokong jika ada merit dan keuntungan kepada mereka. Misalnya semasa PRU dahulu mereka menyokong PR kerana merasakan PR yang boleh menumbangkan MIC. Mereka sendiri tidak boleh melawan Samy Vellu yang dianggap gangter dan kepala batu oleh mereka. Apabila MIC mula bercelaru maka itulah peluang mereka.

Pada PRU 13 akan datang parti ini pastinya ingin dicalonkan dalam pilihanraya tersebut dan menggunakan kekalahan MIC sebagai libialitinya.

Mengapa kumpulan tersebut tidak sahaja bergabung dengan PPP atau IPP?

PPP,IPP dan MIC adalah satu puak yang sama, konsep dan dasarnya yang ada dalam kepala pemimpin mereka sama. Degil dan samseng(presidennya).

Adakah penubuhan Makkal Sakhti hanya nafsu beberapa pemimpinnya?

Ya, sebab jawatan tertinggi mereka yang ingin meluahkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan(semboliknya) dan mereka tidak akan berada dalam jawatan penting jika masuk mana-mana parti kaum India, tambahan pula PRU13 hampir tiba.

Jika tidak dicalonkan pun para pemimpinnya ingin mengambil peluang untuk kepentingan mereka tanpa diketahui oleh ahli-ahlinya.

Adakah agaknya penubuhan Makkal Sahkti strategi UMNO?

Ada asasnya, UMNO ingin menjadikan parti ini sebagai imbangan kepada parti MIC. UMNO boleh menjadikan parti ini sebagai agen tarik tali terhadap MIC. UMNO tahu bahawa pada waktu ini MIC tidak boleh buka mulut untuk melarang Makkal Sahkti di terima oleh BN seperti terdahulu. Itu sebab mengapa PM dijangka sudi untuk merasmikan penubuhan parti tersebut.

Parti ini juga akan dijadikan srtategi oleh UMNO sebagaimana digunakan kepada IPP dan PPP serta MIC.

Adakah parti ini akan diterima rakyat?

Saya beranggapan bahawa parti ini hanya dapat diterima oleh sebahagian kaum India sahaja. Parti ini hanya digemari oleh mereka yang fanatik agama. Tambahan pula dasar perjuangan lebih mirip kepada perjuangan bekas pemimpin India di negara India yang tiada kena mengena dengan local Value. Parti ini dianggap extrem dan menakutkan kerana latar belakang pemimpin-pemimpinnya.

Rakyat hanya menganggap bahawa parti itu hanya parti pipisan dan hanya parti yang ada perasaan dendam dan maksud tertentu.

Adakah parti ini akan menang jika pemimpinnya akan dicalonkan dalam PRU 13?

Tidak, Ini kerana selain yang disebutkan tadi, tiada tempat DUN atau Parlimen majoritinya kaum India. Selain itu, parti ini tidak akan diterima oleh ahli MIC, kaum cina dan Orang Melayu khasnya.
 
Ulasan:

UMNO adalah sebuah Parti Melayu yang sombong dimana pemimpinnya kaya raya dan memiliki harta entah dari mana datangnya. Mereka sekarang terdesak dan sekiranya ada parti nama tahi pun jika ingin bergabung dengan BN pasti mereka sokong. Hidup Melayu!!!!!

No comments:

Post a Comment

Jika Anda terlepas.....ada ulang tayang disini????

Lagi disini

Tambah satu lagi........lepas ni...lu fikir la beb....

RPK Speaks His Mind - Altantuya Statutory Declaration